راهکارهای نوین برای افزایش فروش2020-09-02
۱۰ تکنیک نوین فروش برای موفقیت در کسب و کار: کلیدهای طلایی برای ارتقاء عملکرد شما در عرصه رقابتی ایوسی
راهنمای پیگیری فروش محصولات و خدمات به سرنخ های فروش به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. کار آنها تست و بازبینی دهها روش و مسیر فروش از برنامه بازاریابی گرفته تا تغییرات تجربه کاربری وبسایت است. با این حال بیشتر کسبوکارها، با وجود مشاوران و تجربه روشهای مختلف افزایش فروش، از پایهایترین امر غافل میشوند، که آن بالا بردن ارزش فروششان است. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل افزایش فروش، بالابردن بهرهوری آن و بررسی تکنیکهای کاربردی افزایش فروش بپردازیم. برای افزایش فروش کالا و خدمات، به ویژه در دنیای دیجیتال امروز، باید از بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش استفاده کنید. یکی از کلیدهای اصلی این فرآیند، شناسایی دقیق مشتریان و نیازهای آن ها است.
تخصیص منابع را بهبود میبخشد.
یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش، ارائه رایگان محصولات یا خدمات در یک دوره آزمایشی است. زیرا این امکان را برای مشتریان بالقوه فراهم میکند تا بدون هیچ هزینهای، کارکرد محصول یا خدمات در رفع نیازها و شرایط خاص خودشان را ببینند. ارائه این نوع خدمات رایگان (همراه با آموزش) به مشتریان اطمینان میدهد که محصول برای آنها کارآمد و ارزشمند خواهد بود. در بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش، شناخت دقیق مشتریان اولین گام است.
وقتی شما بدانید که مشتریان چه مشکلاتی دارند، می توانید محصول یا خدمت خود را به عنوان راه حل معرفی کنید. در این فرآیند، به جای تمرکز بر ویژگی های محصول، باید نشان دهید که چگونه محصول شما می تواند مشکل مشتری را حل کند. پلن افزایش فروش از طریق ایمیل یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی آنلاین است که به شما امکان ارتباط مستقیم با مشتریان خود را میدهد. با ارسال ایمیلهای با کیفیت و محتوای جذاب، شما میتوانید آنها را به اقداماتی همچون خرید، ثبتنام یا بازدید از وبسایت ترغیب کنید. اولین گام برای پیگیری مشتریان و وفادار کردن آنها، ثبت شماره مشتریان است.
در ابتدای مطلب به بررسی راهکارهای نوین افزایش فروش پرداخته ایم، سپس ۲۳ راز بازاریابی دیجیتال را شرح داده ایم تا به افزایش فروش خدمات و محصولات شما کمک کنیم. گیمیفیشکن به معنای استفاده از بازی برای افزایش تعامل کاربران با برند و سازمان شما است و استفاده از آن باعث میشود مخاطبان شما با علاقه بیشتری محصولات و خدمات شما را دنبال کنند. در این روش شما می توانید استفاده از پنل پیامکی را به عنوان روش مکمل برای تاثیرگذاری استفاده از این تکنیک افزایش فروش استفاده کنید. در این پلن افزایش فروش شما می توانید با استفاده از امکان ارسال لینک در پیامک کاربران و مخاطبان بیشتری را به شبکه های مجازی یا وب سایت های خود برای آشنایی با برند خود هدایت کنید.
حتماً با شرکتهایی که کارهای مکمل انجام میدهید شراکت ایجاد کنید. در بسیاری از حوزهها شما نمیتوانید تمامی محصولات را تولید یا ایجاد کنید. به همین دلیل بهتر است با درک دقیق مشتری و نیازهای او، برای کامل شدن فرآیندهای کاری خود میتوانید از شراکتهای مفید و استراتژیک استفاده کنید. بسیاری از شرکتها از این مزیت استفاده نمیکنند و احساس میکنند که ممکن است مشکلاتی در این شراکت به وجود بیاید. با این حال بسیاری از شرکتها با یک شراکت استراتژیک توانستهاند فروش خود را چند برابر کنند.
- همین نگرش سبب میشود تا رابطه محکمی با مشتریانتان ایجاد کنید و تمرکزتان بر نتیجه گرفتن مشتری باشد.
- با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که مخاطبان مشترکی با حوزۀ فعالیت شما دارند. {
- درصورتی که اطلاعات وارد شده را تایید میکنید ، دکمه ثبت درخواست رو کلیک کنید . |}{
- به طور کلی لازم است بررسی دقیقی از استفاده هوش مصنوعی در زمینه فروش بکنید که ما در دیدبان از منظرهای متنوع این آنالیزها را انجام دادهایم. |}{
- بدون این شناخت، هر تلاش برای جذب مشتری به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. |}
- یکی سئوی سایت، یکی استفاده از گوگل ادز و در آخر هم ثبت موقعیت مکانی در گوگل.
ما به شما کمک می کنیم تا با انتخاب بهترین استراتژی های بازاریابی و ارتقاء تجربه مشتری، فروش خود را چندین برابر کنید. این تکنیک افزایش فروش به شما این فرصت را میدهد که با ارسال پیامک های حاوی پیشنهادهای ویژه یا کدهای تخفیف مشتریان را به خرید تشویق کرده و جذب مخاطبان جدید را تسهیل کنید. این پلن افزایش فروش شامل ارائه تخفیفهای منحصر به فرد، کوپنهای تخفیف، پکیجهای ویژه، هدایای رایگان و تخفیفات فصلی است.
برای توسعه این تعریف، چیزی را ایجاد کنید که به عنوان شخصیت خریدار شناخته می شود. همچنین به عنوان آواتار مشتری شناخته می شود، این با تصور یک فرد خاص که مشتری ایده آل شما است شروع می شود. به این شخص یک نام و توصیف فیزیکی بدهید، تمام مشخصات دموگرافیک شخصی او را فهرست کنید و جنبه هایی از او را در نظر بگیرید، مانند نقاط درد، عادات و علایقش. کلام آخر این که فروش هیچ گاه از بین نخواهد رفت، چرا که تراکنش های فروش در هر کار روزمره اتفاق می افتند. ممکن است کاربردهای فروش فرق کرده باشند، اما تکنیک های پایه همان هستند. در حقیقت، تکامل فروش فرصتی بزرگ برای فروشندگان ایجاد می کند که در سطحی کاملا جدید ایجاد ارتباط کنند.
در این بین خوشبختانه راههای زیادی به خصوص بعد از همه گیر شدن استفاده از اینترنت برای کسب و کارها وجود دارد که مشتریهای جدیدی جذب کنند. اما قبل از پیدا کردن این راهها لازم است موقعیت و امکانات کسب و کار خود را به خوبی بررسی کنید و سپس استراتژی درستی را برای اهداف خود انتخاب کنید. تمامی افراد باید کار با سامانههای مربوط به مشتریان را آموزش ببینند، با بررسی تماسها خطاها و موقعیتهای از دست رفته را متوجه شوند و آنالیز دقیقی از فعالیتهای خود توسط مدیران فروش داشته باشند. هرچقدر بتوانید این تیم را بهتر و قویتر رشد دهید میتوانید انتظار فروش بیشتر داشته باشید.
ایجاد یک تجربه خرید دلپذیر و متمایز میتواند باعث جلب و نگهداشتن مشتریان شود. این شامل تمیزی و آراستگی فضا، سهولت در پیدا کردن محصولات، خدمات پس از فروش مناسب و مشاورههای خرید حرفهای است. نظرات اعضای تیم خود و سایر ذینفعان در کسب و کار خود را دریافت کنید. با برخی از وفادارترین مشتریان و همکاران تجاری مورد اعتماد خود تماس بگیرید. این کمک خواهد کرد که دیدگاه جدیدی نسبت به حضور دیجیتال فعلی خود داشته باشید، که بهبود برند شما را در آینده آسان تر می کند.
با اعمال این دو راهکار نیز، میتوانید فروشگاه پخش مویرگی خود را بهبود بخشیده و در بازار رقابتی بهتری حضور پیدا کنید. سپس، مطمئن شوید که به شیوه ای سازنده و حرفه ای به هر فردی که برای به اشتراک گذاشتن افکار خود وقت گذاشته است، پاسخ دهید. همیشه انتقاد را سازنده نگاه کنید و فرصتی برای نشان دادن اینکه چقدر برای افکار همه ارزش قائل هستید – حتی زمانی که فکر می کنید نظر آنها منصفانه نیست.
فرقی نمیکنه که صاحب مغازه باشید یا برنامهتون افزایش فروش سایت باشه، در هر صورت باید بهطور منظم اطلاعات فروشتون رو بررسی کنید. تحلیل این آمار کمک میکنه نیازها و گرایشهای مشتریان خودتون رو بهتر بشناسید تا روی محصولات پرطرفدار تمرکز بیشتری داشته باشید. یکی دیگه از راههای افزایش درآمد ایجاد یک یا چند مزیت رقابتی برای کسبوکارتون هست. شما هم از خلاقیت استفاده کنید، در مزیت رقابتی خودتون اولین باشید و کسبوکارتون رو از سایر کسبوکارها متمایز کنید. هزاران روش خلاقانه برای افزایش فروش چه در بسترهای آنلاین و چه در دنیای بیرون از اینترنت وجود دارد. اینکه چه روشی مناسب فروش بیشتر برای کسب و کار شما است، ارتباط مستقیمی با شرایط کسب و کار و مشتریهای شما دارد.
به هر حال، بسیاری از کارهای بازاریابی که انجام خواهید داد، ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت می کند. بنابراین مطمئن شوید که در همه دستگاه ها به خوبی کار می کند و با در نظر گرفتن شخصیت خریدار شما طراحی شده است. اگر متوجه شدید که با این اهداف مطابقت ندارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که وب سایت خود را به روز کنید و صفحات فرود جدید را به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی تصفیه شده بسازید. می توانید این کار را با ایجاد یک نظرسنجی کوتاه از مشتریان که مستقیماً به صندوق ورودی آنها ایمیل می شود انجام دهید. راه دیگر ارائه انگیزه ای است که آنها را تشویق می کند تا در سایت هایی مانند کسب و کار گوگل یا فیس بوک اظهارنامه ارسال کنند.
برگزاری مسابقات و اهدای جوایز از راه های افزایش فروش میتواند مشتریان را به خرید ترغیب کرده و ایجاد ارتباط مستقیم با آنها را تقویت کند. سامانه پیامکی بهین پیام با ایجاد امکان دریافت پیامک برگزاری مسابقه پیامکی را برای مشتریان فراهم می کند. شما می توانید با خرید پنل اس ام اس براحتی مسابقه پیامکی برگزار کنید و مخاطبان و مشتریان خود را برای شرکت در مسابقه ترغیب کنید. در صورتی که کسب و کارتان باشگاه مشتریان دارد و شماره تماس مشتریان خود را در اختیار دارید، میتوانید برای آنها پیامکی ارسال کنید و یک کد تخفیف چند درصدی با مدت محدود (مثلاً یک یا چند روزه) بدهید.
این کار آنها را ترغیب میکند که محصولی که نیاز دارند را در این بازه زمانی از شما خریداری کنند. هویت برند شما باید به خوبی ارزشها و اهداف کسبوکار شما را منعکس کند. این هویت شامل طراحی لوگو، رنگبندی و پیامهای تبلیغاتی است که به مشتریان کمک میکند تا ارتباط عاطفی با برند شما داشته باشند. این طراحی میتواند احساس شور و هیجان را به مشتریان منتقل و آنها را به خرید ترغیب کند.
دربارهٔ مثال قبل، میتوانید عبارت گل مریم را انتخاب و جایگاهی در بالا یا پایین نتایج برای خود بخرید. یادتان باشد، همۀ کسبوکارهایی که به دستاوردهای بزرگ رسیدند، به مشتریانشان خدمات و محصولات خوبی ارائه کردند؛ پس میتوان گفت یکی از ترفندهای بالا بردن فروش، قدم برداشتن در راستای خدمتکردن است! بنابراین، بهجای تمرکز روی فروش، برای خدمت و کمککردن وقت بگذارید.
دقیقا اینجوری میتونید با درنظرگرفتن نظر و سلیقه مشتری فروشتون رو تا حد خوبی افزایش بدید. همکاری با اینفلوئنسرها یا شخصیتهای مشهور و معتبر در شبکههای اجتماعی میتواند به سرعت نام برند شما را گسترش دهد و بازار هدف جدیدی ایجاد کند. این افراد با صدای تأثیرگذار و پایگاه اجتماعی قوی میتوانند به عنوان عوامل تسهیلکننده برای جذب مشتریان جدید عمل کنند. اما واقعیت این است که حتی اگر یک کسب و کار کوچک دارید، میتوانید از چنین روشهایی برای افزایش فروش خود کمک بگیرید. درواقع باید فرقی بین مشتریهای ثابت خود و کسانی که یکبار گذری از شما خرید میکنند و بعد از آن دیگر به سراغتان نمیآیند، ایجاد کنید و این مسئله را جدی بگیرید.
و اگر برای نمونه، شما در کنار بلیط هواپیما رزرو هتل هم برای آنها انجام دهید، مسلماً مزیت رقابتی چشمگیری نسبت به سازمانی دارید که تنها بلیط ارائه می دهد. لازم نیست که نیروی پشتیبانی شما نام شخص را از او سوال کرده و سپس در پایگاه داده جستجو کند. بلکه به محض تماس شخص با سازمان شما، پاپ آپی باز می شود که نام و پروفایل او را نمایش می دهد. بخش پشتیبانی می تواند مکالمه را با “سلام آقای/خانم [نام مشتری]، چه کمکی از من برمیاد؟” شروع کند که به مشتری حس تعلق به سازمان داده و گامی مثبت در راستای بهبود تجربه ی مشتری ست.
در ادامه، میخواهیم 11 روش کاربردی و ساده برای افزایش راندمان تیم بازاریابی ارائه و به شما کمک کنیم راحتتر به اهداف مالی و درآمدی خود دست پیدا کنید. آسانسازی روند خرید یکی از عوامل کلیدی در جذب مشتری و حفظ آنها بهویژه در فضای آنلاین است. برای این کار، باید مراحل خرید را شناسایی کنید و به سوالاتی مانند “چطور مشتریان به وبسایت شما دسترسی پیدا میکنند” و “چه اقداماتی قبل از خرید انجام میدهند” پاسخ دهید. در ادامه بهتر است به این سوال که مزیت رقابتی چیست نیز توجه کنید؛ زیرا این سوال به شما کمک میکند تا نقاط قوت خود را بشناسید و بر اساس آنها عمل کنید. ارائه پیشنهادات ویژه و تخفیفها میتواند چندین مزیت کلیدی به همراه داشته باشد.
این بخش شامل تکنیکهایی است که در فضای دیجیتال و وب برای افزایش فروش مورد استفاده قرار میگیرند. افزایش فروش مانند یک نبرد طولانی و سخت است و نیازمند تلاش همیشگی است و به یک شخص پایدار نیاز دارد. تداوم در فروش بدین معنی است که بدانید کجا پیگیر فروش باشید و چه زمانی عقبنشینی کنید و مشتری را تحت فشار نگذارید. روش های مختلفی برای تقویت تیم فروش وجود دارد، برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله ۱۷ فعالیت آموزشی و ایده برای تقویت تیم فروش را مطالعه کنید.
سپس با تعیین هدفهای جدید، استراتژیهای بازاریابی مناسب برای دستیابی به این اهداف طراحی میشوند. فقط با چند کلیک ساده، میتوانید هزاران مشتری را در چند ثانیه به کسبوکار خود وصل کنید. پنل پیامکی و ارسال پیامک انبوه نه فقط یک ابزار، بلکه سکویی است که کسبوکار شما را به سرعت رشد میدهد.
برای ارتباط با مخاطبان هدف خود، باید آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید. Statista گزارش می دهد که نزدیک به شش میلیارد نفر در سراسر جهان از حداقل یک حساب رسانه اجتماعی استفاده می کنند. مطمئن شوید که مشخص میکنید شخصیت خریدار شما در کجا به صورت آنلاین حضور دارد و حضور خود را در آنجا متمرکز کنید. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. ارزش ارائه می دهد، به این که مشتری به چه فکر می کند و چه احساسی دارد اهمیت می دهد.
این راهکارها شامل استفاده از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال، بهینهسازی تجربه مشتری، و ایجاد ارتباطات موثر با مشتریان میباشد. با علم ما همراه باشید تا با این راهکارها آشنا شوید و بتوانید کسبوکار خود را به سمت موفقیت هدایت کنیم. بازاریابی محتوایی یکی از روشهای موثر برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش است. تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای مشتریان به شما کمک میکند تا توجه بیشتری به سمت کسبوکارتان جلب کنید. محتوای وبلاگ، مقالات تخصصی و ویدیوهای آموزشی از جمله روشهای بازاریابی محتوایی محسوب میشوند. در دنیای پویای تجارت امروز، افزایش فروش نه تنها یک هدف مطلوب، بلکه یک ضرورت برای بقا و رشد هر کسب و کاری است.
جدیدترین مطالب سایت
اگر کیفیت سرنخ ها مناسب باشد، افزایش سرنخ افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. مشتریها ترجیحات متفاوتی دارند، مخصوصا در رابطه با کارهای بانکی سخت به روشهای مختلف اعتماد میکنند. برای افزایش فروش سریع، باید تا حد امکان خرید را برای مشتری راحت کنید. با ارائه روشهای مختلف پرداخت، مشتری میتواند روش دلخواه خودش را انتخاب کرده و خریدش را زودتر انجام دهد. یکی از راههای افزایش فروش محصول یا خدمات، بازاریابی از طریق ایمیل است.
حتی ممکن است تا مرحلهٔ آخر یعنی پرداخت هم پیش رفته باشند؛ ولی به هر دلیلی، از خرید منصرف شده باشند. اگر کارتان فروش موبایل است، میتوانید در کنار آن قاب، محافظ صفحه و دیگر لوازم جانبی را هم بفروشید. به این ترتیب، وقتی مشتریای از شما گوشی موبایل بخرد، میتوانید به او پیشنهاد دهید سایر لوازم موردنیاز را هم بخرد. برای شنیدن صدای مشتری هم میتوانید از پرسشنامه یا سوشال لیسنینگ (Social Listening) هم بهره ببرید.
همچنین تبلیغات منظم برای مشتریان فعلی، نشان میدهد که برای مشتری هایتان ارزش بالایی قائل هستید. این موضوع آنها را تشویق میکند تا اطلاعات شما را با افرادی که میشناسند به اشتراک بگذارند و مشتری های جدیدی برایتان فراهم کنند. در این مطلب به بررسی تکنیکها و روشهای افزایش مشتری پرداختیم که در سراسر جهان به عنوان بهترین شیوهها شناخته میشوند. برای موفقیت در کسبوکار خود، باید با توجه به نوع فعالیت خود از یک یا ترکیبی از این روشها استفاده کنید.
هنگامی که با افرادی که با شخصیت خریدار شما مرتبط هستند ارتباط برقرار کردید، همیشه می توانید یک شخصیت جدید ایجاد کنید و یک استراتژی جدید برای یک آواتار متفاوت اجرا کنید. دنیایی که هر روز بیشتر به سوی مجازی شدن پیش میرود، نیاز به راههای موثرتری برای جلب اعتماد و متعاقد نمودن مشتریان برای خرید دارد. سه روش خوب برای جلب نظر و جذب مشتری و افزایش فروش موارد زیر هستند. استفاده از گوشی های هوشمند روز به روز گسترده تر و فراگیر تر می شود. اگر می خواهید با مشتری ها و سرنخ هایتان ارتباط آسان تر و موثرتری داشته باشید، باید همگام با دنیای فناوری، با موبایل سازگار تر شوید.
در صورتی که در فضای کار موسیقی پخش میشود، باید صدای آن بهاندازهای باشد که تمرکز بقیه را بههم نزند. همچنین، باید زمانهای مشخصی برای استراحت تعیین کرده و در صورت امکان، فضای استراحت و تفریح را از فضای کار جدا کنید. بهعلاوه، کارمندان خود را تشویق کنید که ترجیحا در ساعات کاری از تلفن همراه و شبکههای اجتماعی استفاده نکنند. این اقدامات ساده اما موثر، میتوانند نقش بسیار مهمی در کاهش حواسپرتی و افزایش تمرکز و بهرهوری تیم ایفا کنند.
{در نظر گرفتن ارسال رایگان برای افزایش فروش
|}همچنین، موثرترین راه برای یادگیری تکنیک های افزایش فروش بستگی به سبک یادگیری هر فرد دارد. برخی افراد از طریق تجربه عملی بهتر یاد میگیرند، در حالی که برخی دیگر از طریق مطالعه و تحقیق به بهترین شیوه یاد میگیرند. خواندن کتابها، مقالات و منابع آموزشی در زمینه فروشوبازاریابی میتواند به درک بهتری از اصول و راه های افزایش فروش کمک کند.
مقدمهبرای هر کسبوکاری، افزایش فروش یکی از اصلیترین عوامل موفقیت به شمار میآید. رسیدن به اهداف فروش نیازمند برنامهریزی دقیق و اجرای استراتژیهای موثر است. در این مقاله، به بررسی 10 راهکار عملی برای افزایش فروش و رشد کسبوکارها میپردازیم. این راهکارها به شما کمک میکنند تا با پیادهسازی تکنیکهای جدید، سودآوری خود را افزایش دهید. تستیمونیالها و نظرات مثبت خریداران قبلی، یکی از راهکارهای افزایش فروش هستند. باید مشتریان را ترغیب کنید تا نظرشان را دربارهٔ به محصول یا خدمت شما در پلتفرمهای مختلف بیان کنند.
شما می توانید با ارسال پیامک های نظرسنجی پیامکی با استفاده از پیشنهاد و انتقاد مشتریان برای بهبود ارائه خدمات کسب و کار خود بهره مند شوید. بهجای پیشنهاد محصول یا خدمات اضافی، در این روش نسخه های بالاتر یا گران تر از محصول را معرفی میکنید. هدف این است که مشتریان را ترغیب کنید تا نسخه های بهتر یا با امکانات بیشتر را خریداری کنند. در اینجا به 9 روش جدید برای فروش بیشتر پرداخته ایم که میتواند به کسب و کار شما کمک کند. قیمت روی سودی که کسب میکنید، تأثیر میگذارد؛ همچنین رابطۀ مستقیم با ارزشی که ارائه میکنید، دارد.
بسیاری از اوقات نبود فرآیندهای درست در داخل کسب و کارها میتواند مشکلات بسیار زیادی ایجاد کند و نتواند در افزایش فروش نمیتواند ساختار را حفظ کند. افزایش فروش نیازهایی از نظر انسانی و تخصصی در مجموعه ایجاد میکند که سازمان باید با توجه به آنها کار خود را پیش ببرد. اگر شما هم می خواهید این راهکارهای نوین افزایش فروش را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید، تیم متخصص سحاب آماده است تا شما را در این مسیر همراهی کند. تیم سحاب با تخصص در تبلیغات گوگل، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ارائه مشاوره های کاربردی، می تواند به شما در افزایش فروش کمک کند. برای مشاوره رایگان تلفنی در زمینه راهکارهای نوین افزایش فروش برای کسب و کار خود، با ما تماس بگیرید. امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین بسترهای بازاریابی و از بهترین راهکارهای نوین افزایش فروش تبدیل شده است.
نکتهای که اهمیت داره اینه که حتما با اینفلوئنسری همکاری کنید که در حوزه کسبوکار شما فعالیت میکنه. اینجوری میزان تاثیرگذاری تبلیغاتتون بیشتر میشه و دقیقا افرادی تبلیغ شمارو میبینن که مخاطب هدف شما هستن. اگه بخوایم خیلی ساده به موضوع قیمتگذاری نگاه کنیم، قیمت محصولات یا خدمات بر اساس هزینهٔ اولیه، قیمت رقبا و ارزش کلی محصول یا خدمات به دست میاد.
به همین دلیل هم از دیگر راهکارهای افزایش فروش، بهینه کردن فرایند پرداخت است! گفته میشود ۲۶ درصد خریداران، اگر با فرایند پرداخت پیچیده مواجه شوند، از خیر خرید میگذرند. در همۀ راهکارهای افزایش فروش، شناخت کامل مشتری یکی از ضروریات مهم است. مشاهده و تجربه عملی تکنیک های افزایش فروش از طریق رفتن به دورهها و کارگاههای آموزشی، شرکت در نقشبازیها و تمرینهای عملی میتواند به تثبیت و بهبود مهارتهایفروش کمک کند. یکی از راههایی که میتوانید بفهمید چه چیزی برای بهترین مشتریانتان اهمیت دارد این است که به سادگی از آنها بپرسید.
در خدمات آفلاین هم ایجاد چنین تجربهای در بسیاری از اوقات میتواند موثر باشد. اگر هم خدمات خاصی ارائه نمیکنید و یک فروشگاه، مثلا سوپرمارکت دارید، باید از روشهای دیگری سعی کنید اعتماد مشتریانتان را جلب کنید. مثلا در اولین خریدشان یک تخفیف قابل توجه در نظر بگیرید تا ترغیب شوند به جای رقبا، این بار به سراغ شما بیایند. این کار، به ویژه در شروع مسیر هر کسب و کاری برای جذب مشتری لازم و مهم است. در این مقاله، به بررسی راهکارهای عملی و موثر برای افزایش فروش پرداخته شد.
آن وقت است که فقط باید او را قانع کنیم که محصول یا خدمت ما این مشکل را بهتر از رقبا از سر راه برمیدارد. تفکر مثبت ذهنیت شما را به سمت رسیدن به اهداف سوق می دهد، نه دیدن تغییرات با دید منفی. البته که تنها تفکر مثبت کافی نیست، اما قطعا برای پذیرش تغییرات و روند جدید لازم است. استفاده از تکنولوژی سطح فروش را بالا برده و به آن کمک می کند، اما هرگز جایگزین آن نمی شود.
این میتواند حالتهای متفاوتی داشته باشد و شامل کسانی که از رقبا خرید میکنند و به طور کلی از جایگزین محصول شما استفاده میکنند، میشود. اطلاعات و صحبت با این نامشتریان میتواند دادههای بسیار مناسبی را در اختیار شما بگذارد. فقط اطلاعات مشتری ممکن است ذهن شما را به سمتی بکشاند که استراتژی افزایش فروش شما با شکست مواجه شود اما تجمیع آن اطلاعات با دادههای نامشتریان میتواند یک دید همهجانبه ایجاد کند. بهتر است این بخش از مخاطبان را بیشتر بشناسید و برنامهای درست برای آنها طراحی کنید. معمولاً فروشندههای غیرحرفهای خود را قهرمان داستان محصول قرار میدهند و میگویند که چگونه میتوانند زندگی مشتری را تغییر دهند.
این لینک